IHRSA 2016 – inspirasjon og påfyll i Orlando

21.-24.mars skjer den store happeningen i treningssenterbransjen: IHRSA 2016 – i år i Orlando. Bli med CrediCare og kom hjem med ny inspirasjon og ideer til hvordan du skal gjøre senteret ditt enda bedre.

International Health, Racquet & Sportsclub Association er den globale bransjeorganisasjonen for treningssenterbransjen. De arrangerer årlig den største messen for bransjen: The IHRSA International Convention & Trade Show, som definerer veien videre for treningsindustrien og samler aktører fra over 80 land.

CrediCare er IHRSA-partner, og organiserer påmelding til arrangementet for norske treningssenter.
– CrediCare jobber tett på treningssenterbransjen og ønsker å bidra til økt profesjonalisering i bransjen. Som IHRSA-partner holder vi kompetansen vår på tå hev, og er i forkant på trender og utviklingen i bransjen. Vi liker å utvikle oss, og det er mye gøyere å sparre med kundene våre når vi vet hva vi snakker om, sier André Saxegaard, salgssjef i CrediCare.

Utvidet horisont

– Hvorfor bør man som sentereier/-driver være medlem i IHRSA?
– Man får tilgang til et kompetansenettverk, fra hele verden, som gir utvidet horisont. Og veldig gode priser på deltagelse på seminarer rundt om i verden. Man plukker opp treningstrender før de har etablert seg. Det er et konkurransefortrinn. Og får tilgang til IHRSA sine nettressurser og forum, der man kan stille spørsmål til ledende eksperter på ulike felt og få raske svar på alt fra personalledelse til salg, markedsføring, trening og utstyr: En enorm kunnskapsbase og et fantastisk verktøy. Man blir også medlem i IHRSA Passport Club. Det gir dine medlemmer tilgang til å trene hos andre medlemsbedrifter rundt om i verden når de er på tur og ferie, for en symbolsk sum.

– Hvorfor bør eiere/drivere av norske treningssenter bli med CrediCare til Orlando?
– Bransjen er preget av hard konkurranse og tøffe tider. Da er det viktig at man sikrer at sitt eget senter er i utvikling. Det er typisk norsk å holde seg inne i ”boksen” i tunge tider, og bare tenke kostnadskutt for å bedre marginene. Vi kutter heller til beinet enn å utfordre oss selv. I stedet vil jeg si: Gå ut av boksen og prøv noe nytt: Invester, skap, differensier og utvid horisonten. Tenk: Hva kan jeg gjøre annerledes for å skape et bedre treningssenter og få nye kunder? Om du ønsker å utvikle senteret ditt, og skape vekst, er IHRSA 2016 i Orlando det perfekte stedet for å få inspirasjon og kunnskap til det, sier André.

En håndfull gode ideer – og mye inspirasjon

– Hva tar man med seg hjem fra IHRSA?
– Garantert mye inspirasjon, lover han. – De fleste kommer hjem med en håndfull gode ideer og konkrete tiltak for å gjøre sitt senter enda bedre. Og mange gode forbindelser du ikke hadde før du dro. Det deltar årlig 7000-10.000 treningssentereiere på IHRSA.

Programmet er av ypperste klasse.

– Jeg har vært på fire IHRSA-messer. Hovedforedragsholderne er alltid av topp kaliber: Folk som har skapt noe stort, og som har et klart budskap. Når du hører på dem sitter man og måper og tenker: ”Er det mulig å være så bra?”, smiler André.

– I tillegg er det et utall andre seminar, ofte fem-seks foredrag parallelt. Du finner foredrag om akkurat det feltet du ønsker å sette fokus på: salg, markedsføring, helsefagarbeid, gruppetimer og så videre.

– Vi har en norsk IHRSA-ambassadør: Christin M. Kalve, gründer og eier av Sport-Treff Helse & Spa Club. Christin har deltatt på IHRSA i en lang årrekke. Som ambassadør og fagperson har hun oversikt over alt man trenger å vite. Hun er selv senterleder og har lang erfaring i hvordan man som senterleder får best utbytte av deltagelsen. Hun er gjerne sparringpartner, som man kan kontakte i forkant for råd og tips.

 

Tilbake til artikkeloversikt