Husk at vi i CrediCare nå treffes på ett telefonnummer - 22 80 70 00!

Ferdigstilling av regningskort

En korreksjon i regningskortet etter at pasienten har betalt med kort eller fått tilsendt faktura, vil automatisk generere en tilleggsfaktura. En slik faktura skaper ofte unødvendige misforståelser og «kundestøy» blant pasientene. Vi anbefaler derfor alle legesenter å ha fokus på å få med alle takstene før regningskortet ferdigstilles for betaling.

Brukertips: Sørg for at alle takster er med før regningskortet ferdigstilles.

Pasienter som har en kvittering for betalt konsultasjon vil naturlig stille seg undrende til en tilleggsfaktura og det blir nødvendig med oppklaringsrunder i etterkant. Dette kan resultere i misfornøyde pasienter og unødvendig administrasjon. Vi anbefaler derfor å jobbe forebyggende, og sørge for at «skaden» ikke oppstår

Dersom skaden allerede har skjedd:

  1. Opprett en kreditnota for regningskort som allerede er eksportert til CrediCare. Vi krediterer denne mot regningskort som allerede er eksportert til oss.
  2. Opprett deretter nytt regningskort der du legger inn alt som skal faktureres, i tillegg til det som ikke stemte på forrige regningskort.
  3. Når dette nye regningskortet eksporteres til CrediCare, vil vi sørge for at pasienten blir godskrevet krediteringen og få tilsendt korrekt faktura.

CrediCare sin pasientservice har lang erfaring med å håndtere slike situasjoner, og vil selvsagt gi din pasient nødvendig hjelp og oppmerksomhet slik at han får en god pasientopplevelse.

Tilbake til artikkeloversikt