Husk at vi i CrediCare nå treffes på ett telefonnummer - 22 80 70 00!

Nyetablert kundeteam skal yte enda bedre support for våre kunder

Når du har spørsmål eller behov for support, ringer du CrediCare kundeteam. En nyetablert ”supergruppe”, som fikser det meste raskt og effektivt med et smil.

I juni samlet CrediCare support- og kundeservicefunksjonene sine i ett samlokalisert team.

– Målet er at det alltid skal være enkelt å være kunde hos CrediCare. Kunden skal få best mulig svar når de kontakter oss, for rådgiving, veiledning og oppfølging i bruken av våre produkt og tjenester.

Børge Daviknes Klakegg, leder kundeteam CrediCare.

Børge Klakegg

Børge Klakegg

– For å yte enda bedre support bygde vi et større team rundt kundeservice og IT-funksjoner, slik at kompetansen ble samlet på et sted. Vi koblet høy IT-kompetanse sammen med leveranse, som får ulike systemer til å snakke sammen, og våre produkteksperter, som gir kundene råd og opplæring om hvordan de får mest mulig ut av produktene og kundeforholdet. Teamet består av folk med lang fartstid og bredt spekter av kompetanse. Samlet kan de svare på det meste kundene lurer på, raskere og bedre enn før, siden vi nå kan svare på det aller meste i første kontakt, sier Børge.

– Samtidig bidrar dette til kompetanseflyt. IT får bedre kjennskap til kundene og deres behov, og kunderådgiverne får større teknisk kunnskap, og blir mer komfortable med å svare på tekniske spørsmål. Og det vil det bli større og større effekt av etter hvert. For å bruke fotballspråk: Vi skal spille hverandre gode, og lære fra hverandre.

Produktutvikling

Et annet mål med omstruktureringen er at den skal bidra til produktutvikling.
– En kunderådgiver; Magnus Sellevold, er dedisert til å følge opp kundene våre i det daglige: Blant annet for å undersøke at produktene de har kjøpt er det riktige, og at de bruker det rett, slik at kundene har produkt som passer behovet, og får utnyttet dem fullt ut, forklarer Børge.
– Denne oppfølgingen av kunder er tettere enn før, både daglig og i lenger perspektiv. Det er en stor fordel, både for oss og kundene: Målet er å fange opp signal fra kundene, som kan føre til produktforbedringer. Kundeteamet omfatter også produktsjefen vår, for å gjøre avstanden mellom kunde og produkt så kort som mulig. Tanken er at signal og behov for kundene skal fanges opp og formidles videre fra support til utviklingsenheten, slik at våre produkt og tjenester blir stadig bedre og enklere å bruke. Satt på spissen: målet er at ingen skal måtte ringe oss for å få hjelp, smiler han.

To på kundeteamet
Ann Elisabeth Whitehead/kunderådgiver.
Ann Elisabeth Whitehead

Ann Elisabeth Whitehead

– Hva er dine styrker Ann Elisabeth?
– Lang erfaring og bred kompetanse. Jeg har jobbet med inkasso før, og har inkassobevilling, slik at jeg kan svare på spørsmål relatert til det også. Jeg er også god på produktene, så lenge vi ikke snakker om tekniske løsninger på ”ingeniørnivå”. Da må jeg sende spørsmålet videre til ”teknikkgutta” på pulten ved siden av, smiler hun.

– Hvor mange telefoner blir det i løpet av en dag?
– Normalt 15-25 samtaler, som varer fra noen minutter og opp i ett kvarter. Jeg liker å hjelpe kundene via telefonen, det er lettest å løse henvendelser slik. Det setter de også pris på, sier hun.

– Hva er det beste med jobben din?
– Det er kjekt når kunden som ringer ikke tar seg selv så høytidelig når de står fast på noe. De som ringer ler litt og tar dette med godt humør. Det er alltid givende når man opplever at kunden får den hjelpen de trenger i løpet av samtalen. Og iblant får man tilbakemeldinger fra kunder som man setter pris på. Jeg har en dame som ringer med jevne mellomrom for support. En gang sa hun til meg: Det er alltid like koselig å prate med deg. Det betyr mye. Det er et mål at folk skal sitte igjen med følelsen av at det var en god opplevelse å snakke med meg. Måten man møter mennesker på betyr noe.

Magnus Sellevold/Kunderådgiver.
Magnus Sellevold

Magnus Sellevold

– Min rolle i kundeteamet er å være aktivt oppsøkende med kunden. Jeg tar rundt 10-15 utgående telefoner hver dag i for å følge opp og ta vare på dem: sjekke om de har fått det rette produktet for sitt behov, og at de får fullt utbytte av produktet, om det er behov for opplæring og slikt. Samtidig er det mange telefoner bare for å høre hvordan det står til, for å få oversikt over hva som rører seg der ute, sier han.

– Hva er dine styrker?
– Jeg er veldig serviceinnstilt, og opptatt av å ha kunden i fokus i alt jeg gjør. Jeg ønsker genuint at kundene våre skal oppleve CrediCare som en god og trygg partner. Det er målet mitt.

– Som aktiv kundeoppfølger blir det en del telefoner for dagen?
– Det varierer veldig, alt etter hva som er fokus den dagen, men det blir fort 15-25 telefoner inn, i tillegg til de utgående. Noen dager merker man at man har snakket nok den dagen når man kommer hjem, ler Magnus.
– Da blir det ikke mye telefonsnakking privat, selv om telefonen alltid er med. Man må jo sjekke sosiale media, innrømmer han.

– Hva liker du best med jobben din?
– Når jeg kan bidra til at kundene våre får en enklere og meningsfylt hverdag. Kunden skal ha et problemfritt møte med oss, der de får hjelp og støtte når det trengs. Og gjerne at de opplever å få mer enn forventet. At vi kan overraske positivt.

Foto i toppen f.v: Øyvind Gjesdal, Magnus Sellevold, Hans Petter Selland, Børge Klakegg, Kristine Evebø, Svein Hovland og Ann Elisabeth Whitehead.
Foto: Stine Bortheim, Rein Design

Tilbake til artikkeloversikt