Husk at vi i CrediCare nå treffes på ett telefonnummer - 22 80 70 00!

Stort engasjement for å styrke omdømmet til treningssenterbransjen

Da CrediCare presenterte funnene i omdømmeundersøkelsen som ble gjennomført for treningssenterbransjen, opplevde vi en glødende interesse for temaet. TREN16 var dedikert til omdømme og merkevarebygging, og mye tyder på at dette var et etterlengtet fokus.

På TREN-seminaret fikk vi se MUDO kjeden som har klart å flytte kampsport ut av mørke kjellere og opp i lyset, og således inn i barneidretten. Vi fikk også se Nr1Fitness–kjeden som har et sterkt fokus på omdømme og har som mål å være «Norges triveligste treningssenter». Engasjementet blant 260 deltakere på TREN-seminaret var også sterkt og det er stor enighet om at bransjen har et stort potensiale i å styrke omdømmet. På bakgrunn av dette har det blitt sagt og skrevet mye om temaet, men hva gjør vi med det?

Undersøkelsen viser at omdømmet er godt blant eksisterende kunder, men lavt blant de som ikke trener på treningssenter, altså bransjens vekstpotensial. Bransjen har ikke klart å skape et godt omdømme blant resten av befolkningen og har dermed også en lengre vei å gå for å oppnå ytterligere vekst.

Omdømmeundersøkelsen er kommentert flere steder, blant annet i Aftenposten og God Morgen Norge på TV2.

Det er også laget flere saker om undersøkelsen på Treningsindustrien.no og Treningspodden:

Les også: «Tren16 – Gjenopplev bransjetreffet»

Tilbake til artikkeloversikt