Treningsindustrien.no – din kilde til nyheter i treningsbransjen

Dagens medievirkelighet er preget av at tradisjonelle aviser og magasiner sliter. Samtidig dukker det opp spennende nisjemagasin på nett. Som treningsindustrien.no.

Bak står gründer Jamie Sorensen. Han har økonomisk utdannelse og har hatt flere roller i treningsbransjen de siste årene. I tillegg til treningsindustrien.no, jobber Jamie som konsulent på marked, økonomi og prosjektledelse for kunder, i og utenfor treningsbransjen.

Savnet et eget forum for treningsbransjen

Jamie har bred bakgrunn innen administrasjon og ledelse av treningssentre. Bakgrunnen for at han ble medie-gründer ligger i det han så som et savn i treningsbransjen.

– Det er kraftig fokus i mange medier på treningsfaglig stoff. Det er bra for utøvere og fagpersoner, men vi som er i bransjen trenger også uavhengig stoff for og om selve bransjen. Leverandørene har ofte gode nyhetsbrev og Virke Trening utarbeider svært gode rapporter, men vi trenger et uavhengig forum for smått og stort samlet på ett sted.

– Derfor tok jeg initiativ til å starte Treningsindustrien.no – et nettbasert, uavhengig bransjetidsskrift for og om treningsbransjen. Målet er å lage en nettside som er relevant for og blir lest av bransjefolk. Målgruppen er eiere, ledere og ansatte i treningsbransjen, samt øvrige interessenter. Vi håper vi klarer å bli relevante for dem. Vi skal publisere smått og stort om begivenheter, trender, mennesker, markedet, selskapene, sentrene, medlemmene, utstyret, tjenestene og leverandørene i treningsbransjen. Det blir saker for alle som jobber i bransjen, der fokus ligger på forretningsaspektet, ikke på det treningsfaglige.
Redaktøransvaret hviler hos Jamie.
– I tillegg har vi knyttet til oss frilansjournalister og bidragsytere som skal produsere innhold. Vi har fått tak i dyktige personer, som Morten Kristiansen fra Loop Media Norge.

CrediCare tidlig ute

Å drive et nettmagasin krever at markedet har tillit til deg – og er villig til å annonsere.

– CrediCare tok en risiko, og takket ja til å annonsere på Treningsindustrien.no, selv før vi hadde klar en ”prototype. De var faktisk en av de første annonsørene som takket ja til tilbudet om annonsering. Det er utrolig positivt for oss, og vi håper at flere leverandører følger etter, slik at vi klarer å gjøre treningsindustrien.no til et viktig og godt bransjetidsskrift. Målet er å bli annonsefinansiert. Annonseproduktene våre er oppføring i leverandøroversikt, tradisjonelle bannerannonser og sponsede artikler. Per nå er det finansiert med noe annonsemidler, egne midler og et stort antall investerte arbeidstimer. Vi er fornøyd med responsen. Bransjen har tatt i mot konseptet på overveldende vis. De fleste vi har snakket med ønsker å være med på leverandøroversikten. Vi gleder oss til å holde frem, avslutter Jamie.

Besøk Treningsindustrien.no

Tilbake til artikkeloversikt