CrediCare tilbyr nå EHF-faktura til våre kunder

EHF (Elektronisk Handelsformat) er en norsk tilpassing til et felleseuropeisk elektronisk fakturaformat, som i større grad blir tatt i bruk av statlige, offentlige og private bedrifter.

EHF-faktura er en elektronisk faktura som sendes direkte fra avsenders til mottakers økonomisystem. Faktura mottas og leses inn i systemet automatisk, noe som effektiviserer sending og sikrer at faktura komme raskere frem til riktig mottaker.

Fra 1.juli 2012 ble alle statlige organisasjoner pålagt å kunne motta EHF-fakturaer. Det samme be alle offentlige foretak pålagt fra 1.januar 2015. Siste frist for å ha dette på plass er satt til februar 2017.

I fremtiden vil nok krav til EHF-faktura også bli innført for private foretak. CrediCare ønsker derfor å være tidlig ute med å tilby alle våre kunder mulighet til å motta EHF-faktura fra oss.

Hva betyr dette for deg som kunde av CrediCare?

Dersom du ønsker å motta EHF-faktura fra CrediCare, må du sørge for å ha et økonomisystem som kan motta og behandle fakturaer med EHF-format.

Videre ber vi deg sende en e-post til support@credicare.no hvor du spesifiserer ditt firmanavn og tilhørende organisasjonsnummer. Organisasjonsnummer er den unike «adressen» vi trenger for å sikre at fakturaer kommer frem til riktig mottaker. Deretter får du en bekreftelse på når den første EHF-fakturaen kan mottas.

Fordeler med å motta EHF-faktura fra CrediCare:

  • Tidsbesparende da fakturamottak og registrering skjer automatisk
  • Ingen manuell jobb ved registrering av faktura
  • Sparer miljøet for papirproduksjon og transport av fysiske brev
  • Fremtidsrettet og effektiv form for fakturering
Tilbake til artikkeloversikt