Koronavirus: Kontakt oss via vår Portal om du trenger hjelp fra oss. På grunn av begrenset kapasitet, håper vi du har forståelse for at ventetiden på telefon er lengre enn normalt. Om ønskelig ringer vi deg tilbake så fort vi har anledning.

CrediCare tilbyr nå EHF-faktura til våre kunder

EHF (Elektronisk Handelsformat) er en norsk tilpassing til et felleseuropeisk elektronisk fakturaformat, som i større grad blir tatt i bruk av statlige, offentlige og private bedrifter.

EHF-faktura er en elektronisk faktura som sendes direkte fra avsenders til mottakers økonomisystem. Faktura mottas og leses inn i systemet automatisk, noe som effektiviserer sending og sikrer at faktura komme raskere frem til riktig mottaker.

Fra 1.juli 2012 ble alle statlige organisasjoner pålagt å kunne motta EHF-fakturaer. Det samme be alle offentlige foretak pålagt fra 1.januar 2015. Siste frist for å ha dette på plass er satt til februar 2017.

I fremtiden vil nok krav til EHF-faktura også bli innført for private foretak. CrediCare ønsker derfor å være tidlig ute med å tilby alle våre kunder mulighet til å motta EHF-faktura fra oss.

Hva betyr dette for deg som kunde av CrediCare?

Dersom du ønsker å motta EHF-faktura fra CrediCare, må du sørge for å ha et økonomisystem som kan motta og behandle fakturaer med EHF-format.

Videre ber vi deg sende en e-post til support@credicare.no hvor du spesifiserer ditt firmanavn og tilhørende organisasjonsnummer. Organisasjonsnummer er den unike «adressen» vi trenger for å sikre at fakturaer kommer frem til riktig mottaker. Deretter får du en bekreftelse på når den første EHF-fakturaen kan mottas.

Fordeler med å motta EHF-faktura fra CrediCare:

  • Tidsbesparende da fakturamottak og registrering skjer automatisk
  • Ingen manuell jobb ved registrering av faktura
  • Sparer miljøet for papirproduksjon og transport av fysiske brev
  • Fremtidsrettet og effektiv form for fakturering
Tilbake til artikkeloversikt