Ofte stilte spørsmål
Hvorfor mottar jeg fortsatt henvendelser fra dere når jeg har betalt?
Om kravet er betalt etter forfall kan det ha påløpt ytterligere omkostninger. Mottar du henvendelser fra oss angående samme krav gjenstår det et restbeløp å betale. Kontakt oss ved eventuelle spørsmål.
Vi anbefaler at du ser over kravet du har mottatt og sammenligner dette med betalingen utført i banken.
- Har du betalt deler av totalsummen på kravet, purrer vi på restbeløpet som må betales.
- Sjekk at du har betalt til korrekt kontonummer. Har du betalt til et annet kontonummer enn det som er oppført, må kravet du har mottatt av oss betales. Vær obs på at vi har to ulike kontonumre.
- Sjekk at du har betalt med korrekt KID-nummer. Har du betalt med et annet KID-nummer ber vi deg sende oss en kvittering. Dersom det er en bindestrek i KID-nummeret du har fått, skal denne også være med.
Kvitteringen må vise at betaling er utført og inneholde KID-nummer, kontonummeret beløpet er betalt til, dato for innbetalingen, samt betalt beløp. Kvitteringen sendes pr. e-post til kundeservice@convene.no. Husk å oppgi enten kundenummer, fakturanummer, saksnummer eller fullt navn og fødselsdato.
Jeg har betalt for mye – hva skjer med pengene mine?
Dersom du ikke har noen åpne krav fra samme oppdragsgiver så vil pengene bli refundert til samme kontonummer som betalingen ble gjort fra. Merk at det kan bli trukket administrasjonskostnader.
Har du flere uoppgjorte krav til samme oppdragsgiver som overbetalingen er gjort til, kan den bli flyttet til disse sakene. Dersom beløpet som flyttes over ikke dekker hele kravet, vil du motta et restkrav fra oss.